خرید شارژ همراه اول-خرید شارژ ایرانسل با کارت بانک ملت
نوشته شده توسط : محمد جوادی


ثالثاً- مهاجران مي توانند در بعضي از مشاغل جانشين افراد بومي شوند يا موجب از هم پاشيدگي نظم اجتماعي و دگرگوني روشها گردند که پي آمد آن ترک قواعد سنتي و آداب شناسي است. در حالي که نرخ تبهکاري بيگانگان پائين تر از نرخ تبهکاري بوميان هم سن و همجنس آنان است. بوميان محتملا مرتکب جرائم بيشتريمي شوند که اگر بيگانگان در کنار آنان نبودند مرتکب آنها نمي شدند و اين نکته فقط يکي از جنبه هاي مساله است. دگرگوني آداب و رفتار موجب دگرگوني ساير نظامات اجتماعي مي شود و به اکتشافات و پيشرفتها دامن مي زند و يک عامل رشد و توسعه محسوب مي شود که در عين حال مي تواند عامل بزهکاري هم قرار بانک ملت گيرد.(31)
بنابراين پس از تبيين قانونمنديهاي حاكم بر رشد و شكوفايي قوا و استعدادهاي نوجواني و جواني و برنامه ريزي براساس اهداف و مقاصد تعليم بانک ملت و تربيتي اين دوره،‌نوبت به تعيين نقش و جايگاه هر يك از دستگاهها و نهادهاي دولتي و غير دولتي در عرصه هاي آموزشي، تربيتي، تبليغي، ورزشي، هنري، اجتماعي، فرهنگي، سياسي و اقتصادي خواهد رسيد،‌تا هر يك به عنوان جزئي از يك مجموعة منظوم در برنامه ساماندهي امور جوانان كشور نقش آفريني كنند كه مي‌توان (مهندسي دورة جواني) هم ناميد. ما در اينجا مي توانيم تبيين «هندسه» جواني و دنياي جوانان و نيز «مهندسي» دورة جواني را از پيش نيازهاي اصلي برنامة ساماندهي امور جوانان كشور مي‌دانيم و براي تحقق اين پيش نيازها دست نياز به سوي تمامي‌مراكز و مجامع علمي، پژوهشي و تحقيقاتي دانشگاهي و حوزوي دراز كرده و معتقديم اين مهم جز با فعاليت هاي عالمانه،‌محققاني و مشفقانه علما و دانشمندان اين مرز و بوم كه دل در گروه اسلام،‌انقلاب و سربلندي مردم ايران دارند، به سر منزل مقصود نخواهد رسيد.
معتقدات بانک ملت فرهنگي و ارزشها ارکانيکي
9- تسلط شغل هاي کارگر بر ، بويژه در بخش کشاورزي بسيار بانک ملت زياد است
قمار 1.2 2.7 3.6 بانک ملت
1- خشونت هاي مربوط به برخورد با پليس. بانک ملت
بر اساس چارچوب نظري مذكور، يعني از حيث انسجام و همبستگي ساختاري و ارزشي نخبگان حاكم پس از انقلاب مي توان چهار مرحله در تحول نظام سياسي در نظر گرفت. دوران اول از پيروزي انقلاب تا استيلاي كامل حزب جمهوري اسلامي، شاهد گسيختگي ارزشي و ساختاري در نخبگان حاكم برآمده از انقلاب ها بود. گروه ها و احزاب سياسي مختلف برخاسته از طبقه متوسط جديد، روشنفكران، روحانيون، بازاري ها و غيره با كمترين ميزان انسجام ساختاري و ارزشي صحنه سياست را در آن سال ها اشغال كرده بودند. آنچه در آن دوران اتفاق افتاد البته نه گذار مورد نظر ما در اينجا، بلكه گذار از صورت بندي گسيخته به صرت بندي نخبگان حاكم منسجم از حيث ايدئولوژيك بود. با استيلاي احزاب و گروه هاي اسلام گرا در قالب حزب واحد جمهوري اسلامي ميزان چشمگيري از انسجام و همبستگي ساختاري و ارزشي در درون اجزاء نخبگان حاكم در كشور پديدار شد و اين وضعيت تا سال1376كم و بيش ادامه يافت. بنابراين دوران دوم از1360 تا1376 دوران انسجام ساختاري و ايدئولوژيك نخبگان حاكم بود و از همين رو هيچ گونه فرصتي براي بانک ملت گذار مورد نظر وجود نداشت. دوران سوم، با انتخابات خرداد76 آغاز شد و تا حال حاضر ادامه داشته است. در اين دوران نخبگان حاكم بر جمهوري اسلامي از پايين درجه انسجام ساختاري و ايدئولوژيك برخوردار بودند. احزاب و گروه‌هاي سياسي متعلق به جناح هاي مختلف روحانيت و نيز طبقه متوسط جديد و احزاب و سازمان هاي نوخاسته از درون آن قواي مختلف حكومتي را اشغال كردند. با تصرف رياست جمهوري و مجلس توسط نيروهاي اصلاح طلب بخش عمده اي از اقتدار و حاكميت نخبگان مسلط قديم به نيروهاي جديد منتقل شد و انواع گوناگوني از گفتارهاي سياسي از خشونت طلبي راست افراطي گرفته تا مدارا جويي روشنفكرانه در صحنه سياست رواج يافت. در همين دوران اوج عدم انسجام ساختاري و ايدئولوژيك در نخبگان حاكم بود كه امكان گذار به دموكراسي بر اساس خط اصلاح طلبي تقويت شد. اما روي هم رفته چهار شرطي كه در بالا براي گذار ذكر كرديم در شرايط نظام سياسي ايران تحقق نيافت. اولاً امكانات ساختاري و حقوقي غلبه يك بخش از نخبگان حاكم بر بخش هاي ديگر تداوم يافت و در طي سال هاي اصلاحات زمينه هاي قوت يابي نيروهاي رقيب از طريق اقداماتي چون كنترل مطبوعات، جلوگيري از گسترش جنبش دانشجويي و غيره اساساً تضعيف شد و آخرين نشانه هاي غلبه را در انتخابات مجلس هفتم مي توان به وضوح ديد. دوم اينكه سازماندهي اجزاء مختلف تشكيل دهنده نخبگان حاكم به همان دليل تداوم غلبه بخشي بر بخش هاي ديگر كامل نشد و گرچه برخي احزاب فعال و سازمان يافته شدند، ولي مباني توده اي و اجتماعي آنها تضعيف گرديد. برخي اقدامات مشهور ديگر نيز در جهت تضعيف سازماني همان احزاب صورت گرفت. سوم اين كه در اين شرايط تداوم ميزاني از بسيج توده اي در متن نظام ايدئولوژيك جمهوري اسلامي استقلال عمل مورد نظر دست كم از لحاظ ايدئولوژيك تكميل نشد و سرانجام چهارم اينكه گرچه حيات سيساي داخلي و عرصه روابط خارجي كشور و همواره بحران خيز بوده است ولي به دلايلي اين بحران ها به اوج نرسيد تأثير تعيين كننده در ايجاد سازش ميان اجزاء نخبگان حاكم باقي نگذاشت.
4- اشتغال دائمي مهاجران روستايي با مدت زمان اقامت آنها در شهر بانک ملت ها ارتباط دارد.
2- شهر اصالت پذير ← منطقه متخصصان و استادان دانشگاه بانک ملت داراي آرامش نسبي
1- شهر تجملي ← منطقه بانک ملت ثروتها و خوشبختي ها
کودکان بانک ملت خياباني :
- ويژگيهاي روستايي در برابر ويژگيهاي شهري ( بانک ملت شکوهي .ص 74 )
در جامعه شهري هر طبقه اي به پاره اي امکانات دل خوش مي بانک ملت کند که با سلسله مراتب طبقاتي آنها کاملاً در رابطه است. طبقه پايين ، صاحب خانه شدن و خريد يک خانه کوچک و نسبتاً سالم را بزرگترين آرزوي خود مي داند. اين طبقه همواره در محيط خانه خود از عوامل محيطي و شرايط خاص انساني که حاکم بر محله اوست در رنج ، عذاب و ترس دائمي است؛ چنانکه در زير مي آيد:
- سازمان هاي غير رسمي خويشاوندي - بانک ملت سازمان هاي پيچيد اجتماعي
در فرانسه سطح تبهکاري استانهائي که جمعيت آنها تقليل يافته است بالاتر نرفته و حتي در نرخ جنائي جرائم عليه اموال که مستلزم خدعه و نيرنگ باشد تغييري پديدار نگرديد. فقط يک همبستگي جزئي محدود به مناطق مرکزي و جنوب غربي فرانسه بين بين مهاجرت و فزوني جرائم بخشهائي که جمعيت خود را از دست داده اند مشاهده شد بانک ملت و علت اساسي آن اين بوده است که جمعيت جوان و فعال زادگاههاي خود را ترک گفته بودند و بقيه جمعيت را از نيروي خلاقه و سازندگي خود محروم ساختند و آنان را از نيروي انساني در مضيقه گذاشتند. طبيعي است که در چنين استانهائي ميانگين سني نشان مي دهد که سکنه از پيران تشکيل شده است و جرائم اين مناطق حائز خصوصيات و مقتضيات سني افراد باقيمانده است.(22)
اين امر در بسياري از نقاط از آن جمله در سيسيل بانک ملت اتفاق افتاده است.
بيان مسئله مهاجرت و تغييرات سکونتي بهمراه کاهش جمعيت در مبدأ و افزايش آن بانک ملت در مقصد است که همراه آن تعييرات اجتماعي ، اقتصادي و فرهنگي در ابعاد مختلف شکل مي گيرد.
عامل فرهنگي مهم ديگري كه بامطلب فوق الذكر(قسمت الف) ارتباط مستقيم دارد، جزم انديشي ها ، بانک ملت پيش داوري ها و قضاوت هاي ارزشي منفي بسياري از كارفرمايان دولتي و خصوصي در مورد جوانان به عنوان نيروي كار مي‌باشد. مطالعات انجام شده نيز يافته هاي ديگر تحقيقات را تأييد مي‌كند. اين تحقيقات، تأثير اينگونه پيش داوري ها و جزم انديشي ها در به وجودآوردن مشكلات مربوط به اشتغال و بيكاري جوانان، به ويژه براي دخترها و پسرهاي جوان تر با تحصيلات كم را تبيين مي‌كند.
نخبگان حاكم و گذار به دموكراسي چنان كه قبلاً اشاره شد نظريه هايي كه گذار به دموكراسي را از چشم انداز نقش و تأثير نخبگان حاكم بررسي مي كنند، به شرايط نزديك و سياسي گذار به دموكراسي در وضعيت هاي تاريخي بانک ملت مشخص نظر دارند و به سخن ديگر نه علل لازم بلكه شرايط كافي را بررسي مي كنند. از چنين ديدگاهي گذار به دموكراسي اساساً تحولي از بالا و نتيجه كنش ها و واكنش هاي نخبگان حاكم و نوع صورت بندي گروه هاي تشكيل دهنده طبقه حاكمه است. طبعاً تحليل شرايطي كه موجب تكوين توافق و سازش ميان گروه هاي مورد نظر بر سر دموكراسي و يا منازعه و كشمكش ميان آن ها مي گردد، در كانون توجه اين گونه نظريه ها قرار دارد. اينك به دو نظريه عمده در اين زمينه اشاره مي‌كنيم.
به طور كلي مور بر نقش خشونت و منازعه در از ميان برداشتن نيروها و طبقات اجتماعي مخالف دموكراسي تأكيد مي كند. در انگلستان زمين دارانت تاجر پيشه طبقه دهقان را به عنوان زمينه اجتماعي ضديت با دموكراسي از ميان برداشتند. در فرانسه، انقلاب قدرت طبقه زمين دار آن كشور كه داراي گايش هاي ماقبل سرمايه دارانه بود، در هم شكست. در آمريكا نيز قدرت طبقه زميندار و برده دار به عنوان مانع اصلي گسترش دموكراسي و آزادي در طي جنگ بردگي در هم شكسته شد. روي بانک ملت هم رفته گذار صلح آميز به دموكراسي از نظر مور كمتر رخ داده است. منازعات و تحولات خشونت آميز در همه جا جزئي از فرايند دراز مدت گذار به دموكراسي بودند. در طي اين فرايند نيروها و طبقات موافق با دموكراسي پيروز شدند و طبقات و نيروهاي مخالف با دموكراسي از هم گسيختند و يا از ميان رفتند. با اين حال چنين فرايندي با توجه به ساختارهاي اجتماعي، پرهيز ناپذير نيست و در راه هاي ديگر گذار به جهان نو نيروهاي هوادار دموكراسي از طبقات و نيروهاي مخالف دموكراسي شكست خوردند.

اغلب اکولوژيست ها ، به هنگام مطالعه خشونت هاي شهري ، همه جرايم بانک ملت را در شش گروه بررسي مي کنند.
- آرامش رواني - فشار رواني بانک ملت
اکولوژي اجتماعي خشونت هاي شهري با توجه به مشخصات مجرمين و محکومين موارد زير را مطرح مي سازد: (.ص104) بانک ملت
کودک از محيط جدا و از تاثير آن بر کنار نيست: محيط خانوادگي ، محيط معاشرت با دوستان ، گروه هاي نوجوان ، باندها ، محيط هاي بومي يا اقتصادي هر يک به گونه در رشد و شکل گيري رواني کودک مؤثرند. کودک شريک هيجانات موجودات ديگر مي شود ، در نيازها و انديشه ها شرکت مي ورزد و طرح ها مي سازد. اين اتحاد و مشارکت موجب مي شود که محيط او را به شدت آلوده سازد. زيرا او به رغبت سبک بانک ملت زندگي خود را متدرجا از سبک زندگي اطرافيان خويش بر مي گزيند و سرنوشت او با سرنوشت آنها پيوند مي خورد. اجتماعي نبودن يا ضد اجتماعي بودن اطرافيان بر کودک استيلاء مي يابد. محيط هاي بي بند و بار ، ناپايدار ، نژند ، افسانه اي و قهرمان پرور ، محيط هاي کهنه جمع کن هاي منطقه ، باندهاي کودکان محله کارگري ، نوجوانان را تحت تاثير قرار مي دهند به طوري که رفتار اينان بازتابي از نفوذ آنهاست.»
د) تشكيل نيروهاي نظامي رقيب در درون كشور يا در كشورهاي همسايه؛ بانک ملت
رشد جمعيت و افزايش شمار افرادي كه به بانک ملت دنبال كار مي‌گردند نيز موضوعاتي هستند كه به صورت نظام مند در مراكز مختلف تحقيقاتي مورد مطالعه قرار مي‌گيرند. گروتينگز يادآور مي‌شود هر چند در اين كه موارد مذكور به خودي خود عامل بيكاري باشد شك و ترديد وجود دارد، ولي مسلماً به تشديد بيكاري كمك مي‌كند.
با عنايت به اين كه تمامي‌قواي بانک ملت زيستي، روحي ، رواني، فكري و عاطفي فرد از دوران بلوغ دچار تغيير و تحولات اساسي گرديده و بر هر يك از تغيير و تحولات نيز قانونمندي خاصي حاكم مي‌باشد ،‌مي‌توان اذعان نمود كه هيچ برنامه ريزي اي براي اين دوران بدون آگاهي نسبت به اين قانونمندي ها مؤثر و كارگشا نخواهد بود.
ما در اين نوشتار برآن بوديم پس از ابهام زدايي از واژه ي دموكراسي و بيان معاني و ابعاد مختلف آن جايگاه آن را در ايران ارزيابي مي كنيم. به اين منظور ابتدا شيوه هاي گذار به دموكراسي و نظريه هاي مرتبط با آن را بررسي كرده و سپس مقايسه اي بانک ملت داشتيم بين دموكراسي در جهان غرب و دموكراسي در ايران.
8- ساختمان نا مطمئن خانه و نگراني دايمي بانک ملت از آن.
4- شهر آلونک ها و اجاره نشين ها ← کارگران کم درآمد ، مهاجران روستايي ؛ بيکاران شهري ( در منطقه آلونک ها جرم و جنايت ، دزدي ، اعتياد و خانوده هاي بي سرپرست بيش از ديگر مناطق شهري است .) بانک ملت
شهر نشيني و شهر گرايي در کشورهاي توسعه يافته سرمايه داري از اشتغال نيروي کار بيشتر در بخش کشاورزي شروع مي شود و بعد ، سهم بيشتر اشتغال به بخش صنعت و خدمات منتقل مي گردد؛ در حالي که بانک ملت روند شهر نشيني و شهر گرايي در کشورهاي پر جمعيت و حتي کم جمعيت جهان سوم ، از فرصت هاي اشتغال در فعاليت هاي گوناگون و جديد شهري که تنها در شهر هاي بسيار بزرگ جهان سوم امکان پذير است آغاز مي شود.
4- افرادي که به سرزميني کوچ مي کنند معمولاً از تحرک و تلون عظيمي برخوردارند طبيعي است که ممنوعيت ها و تضييقات اقوام ابتدائي و نخستين گروههاي مقيم آن سرزمين را تحمل نمي بانک ملت کنند.
1- حشرات بانک ملت موذي و موش.
طبق اين نظريه تماشاي سينما موجب مي شود که استعدادي از قوه به فعل درآيد. آيا نظريه طرفداران فرويد را مي توان پذيرفت که گفته اند سينما به منزله «ملين» يا «مسهل» رواني است که به کودک اجازه مي دهد که در خلال تماشاي تصوير خود را بانک ملت از فشارها و محرک پرخاشگري رهائي بخشد.
1- گروه هاي بانک ملت کاسب.
دموكراسي مردمي سلامت جامعه و زيست را در خود عجين دارد و پس از مدتي در بانک ملت ميان هدف هاي شناخته شده خود قرار مي دهد.
1- گروه جوان: در گروه سني 17-21 سال بالاترين ميزان جرايم ديده مي شود. در سالهاي اخير گروه سني 14-17 سال در کشورهاي غربي به بانک ملت اعمال خشونت بار زيادي مرتکب شده اند و همه ساله نيز به مجرمين اين گروه سني افزوده مي شود. تا آنجا که ميزان جرايم گروه سني 14-17 سال نزديک به جرايم گروه 17-21 سال مي باشد.
(دکتر شيما بانک ملت وندي.ص271)
- اهميت موضوع در علوم اجتماعي منطقه اي بانک ملت – نكات كلي:
نظريه هاي مهاجرتي (ص 130 تا بانک ملت 135)
به خاطر اين دلايل، گروتينگز يادآور مي‌شود كه مفهومي‌جامع تر در خصوص مسائل و مشكلات مربوط به اشتغال – كه شامل بيكاري، اشتغال ناقص و سوء اشتغال مي‌شود.بهتر مي‌تواند تنوع و گوناگوني نيروي كار و همچنين شرايط اجتماعي جوانان در كشورهاي اروپايي را منعكس نمايد. وي همچنين به لزوم تمايز و جدايي بين دو مفهوم استخدام و كار اشاره مي‌كند. مفهوم استخدام به يك مقولة قانوني (قراردادي) مربوط مي‌شود در حاليكه مفهوم كار بانک ملت به يك مقولة جامعه شناختي مربوط است. سرانجام، او همچنين خاطر نشان مي‌كند كه موضوع كار و جامعه چارچوب جامعه شناختي ارائه مي‌دهد كه طي آن مشكل بيكاري جوانان بايد مورد بررسي قرار گيرد. «اشكال مختلف بيكاري، علل و پيامدهاي آنها، همانند ديگر مسائل اجتماعي كه مربوط به حيطه ار يا ديگر حوزه هاي زندگي انسان (مانند خانواده، آموزش و پرورش، آسايش و رفاه و غيره) نيستند، به سادگي و به طور تمام و كمال نمي‌تواند مورد تجزيه و تحليل قرار گيرد. تنها در يك چنين چارچوب وسيعي است كه شخص مي‌تواند نتايج و پيامدهاي اجتماعي و فرهنگي مربوط به مسائل و مشكلات استخدام –و از همه مهمتر اين مسئله كه چگونه جوانان با اين وضعيت ها و شرايطي كه دارند دست و پنجه نرم مي‌كنند – را درك نمايد. رابطه بين كار و جامعه و همچنين محيط اصلي كار در زندگي، مي‌تواند چشم انداز روشني را براي يك تجزيه و تحليل جامع فراهم سازد.»
جواناني كه به واسطه بيكاري از ابزار استقلال مالي محدوم گشته اند، مجبورند تا به وابستگي خود به كمك هاي مالي خانواده ادامه دهند. اين مسئله – با اندكي استثنا – بدين معناست كه برنامه ها و هدف هايي از قبيل داشتن خانه و خانواده بايد تا آينده اي نا معلوم به تاخير بيفتد. اين مسئله هنگامي‌باعث سرخوردگي و نااميدي بيشتر مي‌گردد كه فشار سنگين سنت ها و يا شرايط زندگي نوين و پيشرفته – يا هر دو – استقلال مالي را ضروري مي‌سازد. بنابراين جوانان نه تنهاخود را در زمينه مادي بانک ملت متأثر ازاين مسئله مي‌بينند (هنگامي‌كه براي خود درآمد وخانة اختصاصي مي‌خواهند و نمي‌يابند)، بلكه حتي از لحاظ جنسي و عاطفي نيز خود رامحروم مي‌يابند. همانطور كه اف . مرنيسي در تحقيق خود عنوان مي‌كند، موفقيت مالي تا حدود زيادي تعيين كنندة موفقيت عاطفي و جنسي – به ويژه براي مردان مي‌باش. داشتن يك شغل و درآمد مطمئن – خصوصاً در شهرها- يكي از مهمترين ملاك ها در انتخاب شريك زندگي «واجد شرايط وشايسته» - هم براي مردان و هم براي زنان – مي‌باشد.
2. طبقه حاكمه پكپارچه از حيث همبستگي ساختاري و اجماع ارزشي با وجود تداوم ميزاني از اختلاف نظر ميان احزاب و جناح هاي حاكمه بر سر سياست گذاري. اجزاي اين نوع از طبقه حاكمه با يكديگر رقابتي مسالمت آميز دارند و زندگي سياسي را عرصه برد و باخت هاي نسبي مي شمارند نه صحنه منازعات حياتي. دربين اين اجزا هيچ يك داراي موقعيت و تسلط ايدئولوژيك بانک ملت و ساختاري نيست.
بر اساس تجربه كوچك بودن بورژوازي دليلي بر عدم تثبيت دموكراسي نيست. بانک ملت قدرت يابي طبقه ي كارگر علامت تهديد دموكراسي نيست.
5- فشار رواني – استرس: بانک ملت نياز به درآمد ، تحصيل ، تخصص هاي اجتماعي ، مسکن سالم ، رفقا و آشنايان و عدم دستيابي به اين نيازها ، فشارهاي رواني و استرس را سبب مس شود. اين عده همواره حل مسائل زندگي خود را از طريق برخوردهاي شديد مي طلبند.
اما اين محاسبه از نظر رعايت طبقات سني فاقد دقت است زيرا مهاجران بين 18 تا 30 ساله بودند و حال آنکه محدوديت سني دربارة فرانسويان بانک ملت وجود نداشته است و براي آنان از 18 سال به بالا در نظر گرفته شد. محاسبه براي مهاجران نيز به گونه اي ديگر نا مساعد انجام گرفته است زيرا اختلاف بين تعداد زنان و مردان را در ميان مهاجران و جمعيت فرانسويان منظور نکرده است ( قاطبه مهاجران را مردان تشکيل ميدهند که بيش از زنان آمادگي ارتکاب جرم دارند و جمعيت فرانسوي اعم از مرد و زن محاسبه شد که اگر زنان را در جمعيت منظور نکنيم نرخ جنائي فرانسه در محاسبه تقريباً دو برابر مي شود).
2- در صورتي که اختلاف درآمد ميان شهر و روستا زياد باشد ، مهاجرت از روستا به بانک ملت شهر بويژه به شهرهاي بزرگ انجام مي شود. حتر اگر در شهرهاي بزرگ بيکاري وجود داشته باشد ، مهاجران روستايي حاضرند مدت هاي طولاني در شهر بيکار بمانند و به فرصت هاي شغلي لازم دست يابند.
اما احتمال گذار به دموكراسي وقتي بالا مي گيرد كه سازمان ها و احزاب نوين و دموكراتيك در درون گروه هاي مقاومت برجسته تر و يا نيرومندتر و مؤثرتر باشند و يا از برتري فكري بيشتري نسبت به ديگران در جهت بخشيدن به جنبش مقاومت برخوردار باشند. برعكس وقتي سازمان ها و احزاب غيردموكراتيك در فروپاشي رژيم‌هاي غير دموكراتيك مؤثرتر و نيرومندتر و يا از نظر ايدئولوژيك داراي برتري نسبت به ديگران باشند، طبعاً احتمال گذار به دموكراسي پس از فروپاشي كاهش مي يابد. برخي نقادان انقلاب روسيه پس از پيروزي آن استدلال مي كردند كه از درون حزب بلشويكي پيشقراولان كمونيسم كه سازماني سري و بسته و خشونت گرا بود، چيزي جز دولت بسته و غيردموكراتيك بلشويك ها بيرون نمي آيد. بانک ملت
1923 31.9 39.2 33.6 بانک ملت
دموكراسي پديده اي واحد نيست كه در طول تاريخ تحول يافته است و در جوامع مختلف مسيرهاي واحدي را نيز طي نكرده است. هانتيگون معتقد است كه از آن رو كه بورژوازي در كشورهاي كم توسعه ضعيف است بنابراين دموكراسي نمي تواند در آنجا شكل گيرد و اين تنها به دليل مسئوليت و مأموريت ويژه ي بورژوازي است بلكه به خاطر ضعف طبقه ي متوسط وابسته به بورژوازي است. اما در نقد اين نظريه زهرا آرات معتقد است كه دموكراسي گرچه محدود در كشوهايي كه بورژوازي ضعيف است شكل گرفته است. بنابراين سياست هاي اقتصاد دولتي ضرورتاً معطوف به حذف دموكراسي نيست و از طرفي ممكن است معطوف بانک ملت به حذف بورژوازي نيز نباشد.
يکي از پديده هاي مشکل زاي نيمه دوم سده بيستم ، رشد جمعيت شهرنشين و بانک ملت تعداد شهرهاي جهان ، بويژه در مناطق کم رشد مي باشد.




:: برچسب‌ها: خريد شارژ همراه اول , خرید شارژ ایرانسل , شارژ , شارژ اينترنتي , خريد شارژ , خرید شارژ تالیا , خريدشارژ , شارژ ایرانسل , شارژ همراه اول , , سايت همراه اول , شارژهمراه اول , , خرید شارژ بانک ملی , ایرانسل , شارزایرانسل , شارز , شارج , کارت شارژ , همراه اول , خرید کارت شارژ , تالیا , خرید شارژ بانک ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 فروردين 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: